Proteinbollar med chokladsmak

Klockan är snart 10 och jag har hunnit med en gosig grötfrukost och en härlig löprunda. 3,6 km blev det idag på 18 minuter. Känner mig nöjd med det! Löpningen börjar gå bättre och blir allt roligare. September är fullbokad med cykel och cardiowalkingpass så löpningen kommer nog bara gå bättre och bättre;)
Nu väntar lite ärenden, plugg, lunch, städ och sedan ett mage-och benpass. Efter middagen ikväll ska jag gå på yoga. Ska göra allt för att min rygg och övriga kropp ska må så bra som möjligt! Yogan tror jag kommer hjälpa mig så mycket. Ska verkligen ge det en ärlig chans.
Igårkväll rörde jag ihop ett par lätta, goda proteinchokladbollar. Jag hade kvarg men kan tänka mig att mixad keso blir ännu godare! Det syrliga försvinner nog då vilket tar fram chokladsmaken lite mer. Men ett bra kvällsmål med protein och kolhydrater som kroppen kan jobba med under natten!
Recept:
2 dl havregryn
1 dl whey complete choklad
2 msk stevia
2 msk kakao
150 g kvarg/mixad keso
Kokos att rulla dem i! Ej medräknat i näringsvärdet 🙂 
2015-08-27-1003_55dec4672a6b22a7aad2d865.jpg

Näringsvärde per boll (11 st)

46 kcal
8,2 g protein
Kommentera

