Tonfiskbullar

Idag känns kroppen lite sliten. Det har varit mycket träning med mycket dubbelpass sista tiden. Igår körde jag ben där jag kände att det var lite svårt att känna den ordentliga fokusen trots att vikterna satt bra. Till kvällen höll jag pass och det är dags ikväll igen men det får bara bli cykel idag och ingen styrka. Satsar istället på att plugga!
Till lunch idag blev det ett nytt experiment. Nämligen tonfiskbullar! Har glömt bort alla tonfiskburkar här hemma så nu när jag kom på det kändes det som att det var dags att göra nåt av det. Jag var inte så sugen på att äta den som den är idag så ja, tonfiskbullar fick det bli! Enkelt och gott!
Recept: 
1 ägg
en burk avrunnen tonfisk
2 msk valfritt mjöl (jag använde havremjöl) 
valfria kryddor
Jag använde salt, pepparmix och spiskummin. 
Vispa upp ett ägg och tillsätt tonfisken. Rör om så det blandar sig och sedan i med resten. 
Detta blev ju ett väldigt basic grundrecept så vill man ha det lite mer smakrikt kan man ju bara låta fantasin flöda! Riv ner morötter, hacka lök, vitlök,  sambal oelek, lime.. ja, testa!
Jag lät smeten stå en stund och gotta till sig och sedan fick jag nästan ”krama ur” lite vatten ur bullarna när jag rullade dom sedan var det bara att steka och servera! Smakade knappt tonfisk 🙂
dsc_0188_55e6ccece087c3761b4a925f.jpg
Näringsvärde för alla bullar (ca 9 st):
242 kcal
48 g protein
Kommentera

