Tunna, glutenfria pannkakor

Jag är helt slut. Idag var det hårdkörning på gymmet. Det tyckte mina seniorer också 😉
Jag började med ett ryggpass. Marklyft, chins, latsdrag, låg och hög rodd blev det. Så skönt att köra styrka igen. Otroligt kul! I höst ska jag verkligen satsa på att bygga. Är sjukt taggad. Med seniorerna körde vi cirkelträning och sedan en halvtimme spinning där dom fick ta ut sig ordentligt! Många härliga blickar och pustanden kom. Så ska det vara 🙂
Efter serniorerna körde jag igenom mitt cardio walkingpass jag ska ha på måndag. Kände att det är rätt skönt att ha kört igenom det en gång innan. Det blir intensiva intervaller och jag kan erkänna att jag höll igen lite idag då energin inte riktigt var på topp men det blev riktigt jobbigt ändå så det ska bli riktigt kul att köra det på måndag.
Väl hemma blev det först en besvikelse när jag såg att det knappt fanns några matlådor kvar, orkade verkligen inte laga någon mat.. Men bestämde mig för att prova mjölet jag köpte (rismjöl) och göra pannkakor. Blev superbra! Tunna och fina och riktigt goda 🙂 Fyllde dom med kvarg och blåbär.
Recept till tre pannkakor: 
 
1 dl rismjöl
2 ägg
1/2 dl mjölk
1 dl vatten

dsc_0212_55f03485ddf2b32e08bed165dsc_0209_55f03482e087c3763e2297be

Näringsvärde: 
205 kcal
17,9 g protein
Kommentera

