Idag blev det lite ändrade planer. Min kropp skrek vila så beslutade mig för att köra vilodag idag och ben imorgon istället. Nu kunde jag låna bil imorgonbitti så det blir ett härligt morgonpass. Detta var nog ett väldigt bra beslut. Hellre ett helhjärtat pass imorgon än ett halvdant idag liksom.
Gjorde istället en supergod middag. Mitt broccoli och morotsmos på kvarg, morötter, broccoli, grönsaksbuljong, vitlök, salt och peppar! Perfekt om man vill hålla inne på kolhydraterna också. Tex en dag som denna så jag inte tränar.
Här kommer näringsvärde och proteininnehåll med! Receptet är för två personer.
100 g kvarg (Lindahls 0,3% har jag använt)
150 g morot 
200 g broccoli
Kokar först upp morötter och broccoli så det blir mjukt nog att mixa. Hällde ner kvargen rätt i kastrullen efter att jag hällt bort vattnet. I med en buljongtärning, en klyfta vitlök, salt och peppar. Mixa. Klart! Superlätt, supernyttigt och supergott! 
dsc_0182_55661b6a9606ee3b4244ed8d (1)
Näringsvärde per portion:
101 kcal
8,1 g protein
 
Till detta hade jag kyckling som jag stekt i olivolja, tillsammans med lite sweet chilisås och soja. Så himla gott!
Kommentera

