Frasiga, kalorisnåla proteinvåfflor

Jag har nu lyckats med receptet till dom perfekta kalorisnåla proteinvåfflorna!  Svårt att göra äckliga våfflor men det stora problemet för mig brukar vara att dom ska bli hela. Detta receptet höll ihop väldigt bra och dom blev supergoda! Gjorde inte helt enligt det receptet dock. Bytte ut lite saker och hade i lite proteinpulver också så jag skriver ner det exakt så som jag gjorde!
40 g havregryn
30 g whey complete vanilj 
1 tsk bakpulver
230 g minikeso
1 dl äggvita
1 ägg
Smeten blir ganska tjock så jag ”kletade ut” smeten lite med kniven när jag gräddade dom. 
 
Mixa med en stavmixer och grädda våfflorna med valfritt fett. Jag använde olivolja denna gången. Serverade med bär och agave. Gudomligt!
dsc_0145_54fed322e087c34a7cc98d8cdsc_0148_54fed31fe087c34a010e1d7f
En reaktion på ”Frasiga, kalorisnåla proteinvåfflor

Kommentera

