Glutenfria, nyttiga vårrullar

Nu till kvällskvisten ville vi ha något lätt att äta och jag gick loss för att försöka göra egna, nyttigare vårrullar! Resultatet blev faktiskt riktigt bra! Ska steka dom lite mer nästa gång bara för att de ska bli lite hållbarare.
Recept: 
Rispapper
Rättika
Zucchini
Kycklingfiléer
 

Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i små bitar och stek den i stekpannan – bara så den får lite färg. Riv, eller använd en spiralizer till zucchinin och rättikan. Lägg rispapper i blöt (anvisning på förpackning) och fyll rullarna lagom mycket. Jag klippte mina på hälften  efter att jag rullat ihop dem men det är valfritt!
Stek rullarna i olivolja några minuter på varje sida och lägg sedan i ugnen ca 15 min. Servera med lite thaisås! Mums!
dsc_0465_554662929606ee1088342efddsc_0466_554662a3ddf2b30e3fcbec43dsc_0467_554662b29606ee0fbb1f7b6a
Kommentera

