Kycklingfylld aubergine

Idag var det sista gången på denna releasen på plyon. Det gick riktigt bra idag faktiskt! Orkade pressa mig själv sådär gött. Dock ska det bli roligt med en ny! Är inte helt såld på denna faktiskt. Inte som jag var i den förra i alla fall!
Till middag hade jag förberett fyllda auberginer till mig och pappa. Har fått inspiration från Tasty Health som vanligt! Gjorde helt enligt hennes recept för ett tag sedan och det blev supergott! Idag tog jag lite vad vi hade hemma och det blev super det med!
400 g kycklingfärs
1 gul gök hackad
3 msk mango chutney
3 msk kvarg
1 klyfta vitlök
Gärna lite tabasco om man gillar det! 
Salt och peppar
 
Fräs i pannan och gräp ur auberginerna. Tärna köttet och häll i pannan. Lägg auberginerna i en ungssäker form och häll i röran. Låt stå i ugnen en stund på ca 175 grader.
Jag gjorde en sås på kvarg och mango chutney och hade vitkålsallad (olivolja, rödvinsvinäger, salt och peppar) till. Så gott!
dsc_0155_54ff52039606ee76c1e6c083dsc_0157_54ff5204ddf2b35ae84bfe7ddsc_0166_54ff52069606ee761dcaf35f
Kommentera

