Nyttiga scones

Idag har jag utnyttjat min lediga dag väl! Vaknade tidigt (som vanligt) och bakade en typ av scones. Nyttiga såklart! Improviserade fram i köket och resultatet blev faktiskt riktigt bra! Saftiga och musiga scones blev det. Som tur var skrev jag ner receptet under tiden!

4 dl havregryn
1 tsk bakpulver
1 dl krossade linfrön
1/2 dl majsmjöl
1 tsk salt
3 msk osötat äpplemos
2 dl kvarg
1,25 dl flytande äggvita
Mixa häften av havregrynen till ett mjöl. Blanda degen och forma fyra bullar. Jag strödde över lite havssalt och pumpakärnor. Supergott! In och grädda i ugnen i ca 10-15 min på 200 grader. 
dsc_0221_5502f192ddf2b32d0214f98edsc_0223_5502f1979606ee589b019279
Kommentera

