Vanilj-och blåbärsproteinmuffins

Idag blev jag sugen på att baka något roligt! Blivit lite väl enformigt med olika recept på kladdkaka sista tiden så idag gjorde jag vanilj- och blåbärsproteinmuffins och dom blev riktigt goda! Färgen kan jag erkänna är lite skum och formen, ja den är som den är. Men – goda är dom och endast 64 kcal per muffins!
Recept till 10 muffins: 
 
3 dl havregryn, malt till ett mjöl
1 dl whey complete vanilj
1 tsk bakpulver
1 dl stevia
2 ägg
1,5 dl mjölk
2 dl blåbär
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingridienser och tillsätt sedan ägg och mjölk. Rör sist ner blåbären. Jag hade frysta. In i ugnen i ca 10 min. Längre om du inte har varmluftsugn. Kanske ca 15 min. Ät och njut! 
dsc_0004_555100faddf2b34261acdde9dsc_0010_55510112ddf2b342797ee569
Kommentera

