Banan/jordnötschokkadbollar

Idag är det tydligen chokladbollens dag! Underbart ju😉  Jag jobbade till 17, körde mitt cardio walkingpass och sedan gick jag på yoga. Sjukt gött! Nu när jag kom hem gjorde jag självklart ett nyttigt recept på just chokladbollar. Jag har ju gjort nyttiga chokladbollar innan men det är alltid kul med nya recept så jag improviserade! Det blev rikigt gott och dom är superlätta att göra. Näringsvärdet beror lite på så jag skriver inte ut det. Nyttigt fett från jordnötssmöret och bra kolisar från havregrynen får räcka!

2 små bananer

1 1/2 msk kakao

1 msk stevia

1 -1 1/2 msk jordnötssmör 

3 dl havregryn 

Mixa alla ingredienser utom havregrynen till en slät smet. Tillsätt havregryn tills det blir en formbar deg. Forma till bollar och rulla i kokos. Låt gärna stå i kylen en stund. ☺️

Kommentera

