Köttfärspaj med pizzasallad

Redan måndag igen och den är till och med nästan över. Sjukt vad tiden går fort! Imorse blev det en kort morgonpromenad innan frukost och efter jobbet gav jag mig ut med oliwer för en långpromenad/jogg. Försöker hitta en bra slinga att springa här som innehåller lite stigar men det har varje gång slutat med att vi kommer hem dyngsura pga träsk och dåliga stigar. Så blev det denna gången också. Men, bara att fortsätta. Vilodag idag så det var ett ganska lagom pass för mig. ☺️

Till middag ville vi göra något med köttfärsen som blev över från gårdagens taco. Rörde ihop en pajdeg som faktiskt blev riktigt god! Man kan ju topp med vad man vill. Jag kan tänka mig att ett lager med phiadelphiaost hade gjort det riktigt krämigt och gött! 

Receptet kommer här:

2 dl sojamjöl

2 ägg

Ca 2 dl kvarg 

1 msk bjäst (valfritt)

1 msk stevia 

Valfria kryddor. Jag använde salt och oregano. 

Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop alla torra ingredienser inkl kryddorna. Blanda ner ägg och kvarg tills det blir en deg. Tryck ut degen i en pajform och strö på det du vill ha på. Ställ i ugnen och låt stå i 30-40 minuter.


3 reaktioner på ”Köttfärspaj med pizzasallad

      1. Tror att du kan springa ut på grusvägen bakom stallet och vidare upp mot tjärnet och ta ”tjärnetstigen” tillbaka 😊

        Gilla

Kommentera

