En dag i taget

Onsdag idag, vilket betyder att det äe MIN tur att hålla cykelpass och cross cage. Håller på med ett nytt pass till cykeln nu egentligen men eftersom det är tentavecka känner jag att jag väntar med det till nästa vecka. 

Dieten rullar på. Denna veckan är lite annorlunda då jag ska halvera kolhydraterna på icketräningsdagar. Det betyder att jag måste skaffa mig just icke-träningsdagar! Så imorgon och på lördag ska jag både köra styrka och cardio. På fredag och söndag blir det hela vilodagar. Spännande med lite förändringar! Dom känns inte alltför jobbiga heller, även om det kommer bli galet tufft att köra dubbelt. Imorgon är det hemtenta så jag kommer gå upp tidigt för att köra cardio, skriva tenta hela dagen och sedan blir det rygg och baksida axlar på kvällen. Nu kör vi! 

.
Från måndagens benpass. Fick asmycket träningsvärk i rumpan denna gången. Och vaderna!

Så här fin kan en dietfrukost se ut om man låter fantasin flöda. Testade att göra våfflor på min frukost:

1 banan, 1,5 dl havregryn, 0,5 dl vatten och 1 tsk bakpulver. Mixa och häll i järnet! 

Jag toppade med lite bär och 50g av kvargen som jag egentligen ska ha till mellamål. Det var ju bara att dra av 50 g då. Lite stevia och vaniljpulver i det!


På onsdagar byter jag plats på kvällsmål och mellamål. Vi äter alltid middag innan mina pass och eftersom jag har tränar då vill jag gärna ha ett något större mål än en shake och lite nötter. Äpplet ska egentligen inte vara med, men jag glömde ta med det till mitt första mellanmål idag!:-)

En reaktion på ”En dag i taget

Kommentera

