Gå ut utan alkohol

Idag har jag haft min första vilodag på länge. Känns lite konstigt men helt okej ändå. Fick mig en promenad imorse och ska strax ta en till med vovvarna. Har suttit och skrivit tenta hela dagen då det har inte gått åt så mycket energi. – I form av kalorier i alla fall. 😉

Ikväll ska jag ut och träffa upp några vänner då en utav dom fyller år. Eftersom det är på en bar blir jag kanske inte så långvarig men det ska bli roligt ändå att träffa alla! Nackdelen med att vara på diet, annars hade jag gärna kunnat ta ett par glas! Men det är fortfarande så himla värt det. Känns i alla fall kul att gå ut ändå. Man behöver ju inte sitta hemma bara för det. Även om jag är typen som uppskattar det väldigt mycket också.

Jag tror det verkigen är viktigt att vara med på sociala aktiviteter ändå. Det är så lätt att bara gå in i en ”dietbubbla”men så behöver det faktiskt inte vara. Livet kretsar kring mer än mat och dryck, även om det är ett himla trevligt sätt att umgås på. 😉

Imorgon blir det dubbelpass och kalas för syrran på kvällen (egen mat, haha). Sen ska vi mata hästar och på söndag är det redan första advent. Ska bli roligt att få pynta sitt eget hus och trädgård. 

vecka 1 vs vecka 3 på dieten

Kommentera

