HLR-utbildning

I fredags var jag på HLR-utbildning via Nordic Wellness. Väldigt bra att man behöver  och har möjlighet att göra det en gång om året! Även om man gått igenom HLR när man gick i skolan känner jag personligen att jag inte hade någon koll på hur man faktiskt ska göra. Det var längesedan och man var väl rätt så blyg. Jag kände ju igen allting men det var riktigt nyttigt att gå igenom allt ordentligt. Med varsin docka fick vi en grundutbildning och jag känner mig faktiskt ganska trygg med hur man ska göra nu. Vi gick även igenom hur man ska göra om någon sätter i halsen. Super!
Väl hemma blev det lite plugg och sedan en promenad med kusinen. På kvällen kom några klasskompisar och vi hade spelkväll hemma hos mig. Mysigt!

I lördags hängde pappa med till gymmet och vi körde tillsammans igenom mitt arm-pass och cardion som nu består av nio intervaller. Förut var det ”bara” åtta. Jag mår så SJUKT illa efter det alltså. Det är galet jobbigt. Inte ens kul, haha! Men, det är bara att göra. Får att nå mina mål krävs hårt arbete och det spelar faktiskt ingen roll om jag känner för det eller ej, det ska göras…

 

 

Mellan bilderna har det gått två veckor. V. 3 och v.5

Kommentera

