Sug efter lussebullar

Åh, alltså jag ÄLSKAR verkligen lussebullar. Tycker det är så sjukt gott och det är faktiskt det jag tycker är mest jobbigt med dieten just nu, haha! Alla lägger upp bilder av nybakade lussebullar på instagram. Ser så otroligt gott ut! Så, i ren desperation rörde jag ihop mitt mellis idag. Kvarg och havregryn och så tillsatte jag lite saffran, bikarbonat och stevia. Alltså, förvånansvärt bra! Visst, det kan inte mäta sig med riktiga lussebullar men i diettider duger det! Nästa gång (typ imon..) ska jag ha i lite mera stevia bara för sötman försvann lite i ugnen. Blir det som jag vill då delar jag med mig av exakta receptet. Men jag kan inte tillägga så mycket mer än just havregryn och kvarg eftersom det är det jag får äta, hehe..

Idag är det vilodag, bytte plats på torsdag och fredag denna veckan, så nu ska jag snart gå en långpromenad ute i mörkret. Blir skönt att röra lite på sig i alla fall! Ha det fint! ❤

Kommentera

