Dietbulle

Hej hej! 

Hoppas ni haft en fin jul med massa mys. Själv njöt jag ordentligt av julmaten på kvällen. Mitt frimål kom lägligt! Under juldagarna har jag hunnit träffa massa saknade vänner, tränat och övat posering. Fantastiskt! Får hjälp av en tjej som tävlat själv och jisses var nyttigt det är! Så galet mycket detaljer att tänka på. Ska verkligen passa på att träna på detta nu när jag har lite julledigt. 

På julafton (och dagen innan) gjorde jag frozen peanutbuttercups på chokladprotein. Gjorde dem i ischokladformar så det blev exakt som att äta ischoklad. Så gott😍

Igår gjorde jag ett litet experiment på mitt mellanmål igen – kvarg och havregryn. Jag var ute efter kanelbullesmak och det blev faktiskt riktigt bra! Den ser inte mycket ut för världen men det var verkligen gott. I diettider kanske man inte blir så kräsen, det är ju absolut inte som en vanlig kanelbulle men för att vara en nyttig proteinbomb är den riktigt god!

  • 80 g kvarg
  • 1 dl havregryn
  • 1-3 tsk kanel
  • 1/2 tsk bikarbonat 
  • 1-2 msk stevia 

Glasyr

  • 1 msk sukrin melis
  • 1/2 msk vatten

Blanda alla torria ingridienser. Häll sedan ner kvargen. Rör om och klicka ner i stekpannan. Platta till den så den blir ca 1-2 cm tjock. Stek några minuter på varje sida.

Glasyren: Ha sukrin melis ner i en kastrull och tillsätt vatten. Låt koka upp lite snabbt och häll sedan över ”kanelbullen”. Ät! 

Kommentera

