Dietnyår

Sista dagen på året är här. För ett år sedan, när en vän dietade kunde jag inte föreställa mig hur en nyår på diet skulle vara. Haha! Men, här står jag nu precis i samma sits och det känns inte alls konstigt. Jag har mitt frimål idag och jag tänker njuta av maten med alla de andra. Dock står jag över alkoholen och har med mig egen efterrätt – add ice cream. Jag hade lika väl kunnat äta samma som de andra där också men när det finns så fantastiska alternativ så känns det bara galet onödigt att välja det sämre alternativet. Det är precis så jag tänker även när jag inte är på diet, så varför ändra det nu? Vad det blir för förrätt och efterrätt vet jag inte eftersom det inte är jag som planerat nyårsmenyn, men vad det än blir så kommer jag avnjuta det! Dieten går superbra och min kropp svarar bra på upplägget. Ikväll förtjänar jag potatisgratäng och sås eller vad det nu kan bli. Vi har precis varit på gymmet och kört årets sista gympass samt cykelintervaller.💪

 Gott nytt år på er och hoppas ni får en fantastisk kväll!😘

Kommentera

