Förlovade

Det har tagit några dagar för mig att smälta denna nyår. Det är lite komiskt att gå tillbaka och läsa mitt inlägg precis innan där jag säger att det känns bra att fira nyår utan alkohol. ”Det ska inte bli så farligt”. Och- nej, det var absolut inte något jag saknade men.. denna nyår blev något alldeles speciellt. Det hände något som gjorde mig så otroligt chockad, ställd, rörd och sjukt lycklig.

Det hände precis innan förrätten när alla satt till bords. Det där som händer på film. Han friade. Min pojkvän friade.

Ett välkomsttal av värden som sedan gav ordet till Olle. Jag var helt säker på att det var ett uppdrag som Olle hade fått. Alla hade nämligen fått uppdrag att utföra under middagen. Dessa var skrivna på lappar som bara man själv fick se. Så ”haha” tänkte jag och lyssnade lite oseriöst innan jag insåg att talet inte alls lät så spontant. Tills han berättade för alla hur vi träffades. Tills han berättade om att vi haft distansförhållande både Göteborg-Norrköping och Norrköping- Sydney och även hur vi bott ihop. Tills han bad mig att ställa mig upp. Och tills han gick ner på knä framför mig.

Tills jag sa ja och tårarna började rinna. 

31/12 2016

 

 

2 reaktioner på ”Förlovade

Kommentera

