Chokladproteipannkakor

Något jag verkligen saknar nu när jag är på diet är bakningen. Var ju inne i en liten dipp innan dieten och det blev kanske inte så mycket nya recept men nu (passande nog) börjar suget verkligen att komma tillbaka! Jag lovar att det ska bli många nya recept när dieten är över! Men tills dess får jag klara mig på det jag har, och det behöver ju inte bli så illa det. Idag gjorde jag tillexempel chokladproteinpannkakor till frukost. Det låter ju inte så dumt, och det var det inte heller. 😉

Receptet är helt enligt mitt schema!

1,25 dl havregryn
50 g banan
20 g whey choklad
1 ägg
1/2 tsk bakpulver
0,75 dl vatten

Mixa alla ingridienser med en stavmixer. Värm upp stekpannan och häll i smeten. Jag gjorde plättar. Stek på medeltemperatur några minuter på varje sida. Servera med lite bär och kalorifri chokladsås. – Eller varför inte toppa med lite banan, vaniljkvarg eller grädde? Så länge du inte är på diet går det att köra på vad som helst. Njut! 😉

Näringsvärde för hela satsen: 

370 kcal
39,9 g kolhydrater
9,5g fett
30,7 g protein

 

Kommentera

