Högdag

Med sju veckor kvar till scenen har vi gjort ändringar i kosten. Jag kör nu ”högdagar” och ”lågdagar”. På lågdagarna halverar jag kolhydraterna och jag kör varannan dag. Igår var min första lågdag och då hade jag bara cardio på schemat. Imorgon blir min första lågdag med både cardio och styrka. Intressant! Tur att det är helg och frimål sen på lördag!

Idag känns det (trots högdag) som maten bara rinner rakt igenom mig. Är hungrig två sekunder efter att jag ätit.. haha. Efter min praktik åkte jag direkt till gymmet och körde mina intervaller. Kände att jag ville få dem gjorda innan mellanmålet. Det var SÅ skönt att komma hem hyfsat tidigt idag och bara slå sig ner framför tv:n. Inte ofta jag gör det nu.

Jag gjorde scones av mitt mellanmål. Lite vaniljkvarg och nötter samt lite bär och en kopp te. Bara njöt! Men som sagt blev jag hungrig direkt.. Till middag mixade jag min potatis tillsammans med 200g kokta grönsaker för att få upp volymen lite. Hade i olivolja, citronpeppar, salt, vitlök och dill. Blev riktigt gott med stekt torsk till det! Hoppas att vågen och måtten visar lite resultat på måndag. Vi ses, hörrni!

Kommentera

