Snabb ”granola” med kanel och jordnötssmör

Åh, alltså senaste tiden har jag haft sån craving på kanel. Tycker att det är så jäkla gott så jag har typ kanel i alla mina mål nu. Här om dagen värmde jag jordnötssmör i en kastrull tillsammans med stevia, kanel och havregryn (haha, desperat!)… Men alltså det blev SÅ gott. Så idag gjorde jag i ordning det igen och toppade min vaniljkvarg. Det blir inte så knaprigt (kanske om du tillsätter lite kokosolja..?) men så gott! Ska absolut utveckla detta när min diet är över. Men, idag gjorde jag detta på detta sätt:

Granola: 
1 msk jordnötssmör
0,5 dl havregryn
1/2 msk stevia
1/2 msk kanel
10 g nötter

Vaniljkvarg:
200 g kvarg
1 kapsyl vaniljarom
1 msk stevia
ev. lite vatten beroende på konsistens på kvargen

 
Gör såhär: Låt jordnötssmöret smälta i en kastrull något (det blir inte flytande) innan du lägger i resten av ingredienserna. Rör om och blanda det. Mosa med en gaffel om du vill få ihop det lite mer. Rör ner nötterna eller lägg direkt på kvargen och häll över granolan. Ät och njut! 

wp-image-1393535041jpg.jpg

Idag har jag och lillkillen tagit en löprunda som cardio. Nu blir det gymmet för lite sumomark och rygg. Ska busa till det med chins också istället för en supersetövning som jag egentligen ska göra…

 

 

2 reaktioner på ”Snabb ”granola” med kanel och jordnötssmör

Kommentera

