Citronpudding

Hallå, vänner!

Idag har jag 38 dagar kvar till debut och 59 dagar kvar av dieten sammanlagt. Helt galet!? Jag har ärligt talat tröttnat på att väga maten, inte kunna vara med på sociala aktiviteter (till 100%) och på cardion. Att liksom planera livet efter träningen. Det är jag inte van vid! För mig har alltid träningen varit något jag ser fram emot och vill skapa tid för. Nu blir det inte riktigt så. Inte varje dag i alla fall. MEN, det är så värt det och det var såklart något jag hade räknat med att behöva göra så jag ska inte klaga. Men det är ingen dans på rosor!

Idag gjorde jag ett litet experiment igen. För några inlägg sedan skrev jag om en proteinchokladpudding som jag gjorde. Har gjort den x antal gånger och när man verkligen får till den blir den SÅ god. Speciellt med jordnötssmör till! 🙂 Men, för variationens skull testade jag idag med att använda en annan smak på proteinpulver, nämligen lemon ice cream. Istället för jordnötssmör toppade jag denna med lite hallon, krossade nötter och kokosflingor. Blev väldigt gott! En fräsch smak med lite sommarkänsla. Det är en hårfin gräns på att inte använda för mycket gelantin (eller för lite). Det har jag märkt efter gångerna jag gjort den nu, men när man får till det blir det så gott! Det är nackdelen med att inte ha riktiga mått. Typ tsk, msk osv… alla teskedar skiljer sig ju lite. Jag ska se till att skaffa ett riktigt mått så kan ni utgå från att jag använt det sen!

 

Här kommer i alla fall receptet:

30 g body science whey lemon ice cream (här hittar du det)
0,8 dl vatten
1 tsk gelantinpulver

Gör så här: Blanda 1 1/5 msk kallt vatten med en tsk gelantinpulver. Låt detta svälla medan du mäter upp 30 g whey. Värm gelantinblandningen i micron på medeleffekt ca 30 sekunder. Blanda vatten och proteinpulver till en slät ”smet” och tillsätt sedan det smälta gelantinet. Häll över i serveringsglaset. Låt stå i kylen ca 1 timme så det stelnar. Toppa med vad du vill! 

dsc_0247dsc_0246dsc_0241

Näringsvärde för puddingen:

118 kcal
1,9 g fett
2,2 g kolhydrater
23 g protein

Kommentera

