Proteinfluff

På lördag är det endast fyra veckor kvar tills jag ska ställa mig på scenen. Sen följer tre veckor av dietande innan det slutligen är dags för mig att vara i mitt livs bästa form och ställa mig på scnenen för sista gången (denna perioden). Helt sjukt. För mig har detta handlat om resan. Jag gav mig in på denna utmaningen bara för att se om jag pallade pressa mig själv så hårt. Inte för att just tävla i bikini fitness är en dröm. Visst självklart vore det kul att få en bra placering, men för mig handlar det inte om det. Skönt nog! Det handlar om att ha kul på vägen och utmana mig själv, och det har jag verkligen gjort! Sista tiden har varit tuff. Lite dippar och trötthet och är väldigt trött på att livet anpassas efter dieten, men samtidigt är det en del av utmaningen såklart. Det känns som jag kan palla sju veckor till av detta. På lördag ska jag poseringsträna och då hoppas jag få lite mer motivation till att köra hårt sista tiden. Det är sjukt häftigt vad man kan göra med kroppen!

De senaste dagarna har jag haft ett riktigt craving på proteinfluff. Så gott och lätt att göra.

Recept:

150-170 g frysta jordgubbar
25 g whey jordgubb (här hittar du det)

 Låt jordgubbarna tina litegrann så nu kan dela dem ett par gånger med en kniv. Häll över jordgubbswhey och tillsätt ev lite vatten. Då ca 1-3 msk. Vispa fluffigt med en elvisp! Jag har toppat med lite krossade nötter men det går lika bra att äta det som det är, eller varför inte toppa lite proteinvåfflor med detta underbara fluff? 😉 Gott är det i alla fall! 

 

2 reaktioner på ”Proteinfluff

Kommentera

