Formcheck

Som tur är blev det aldrig något större av feberkänslorna i måndags. Tror det kan berott på galen träningsvärk faktiskt. Efter frimålet i lördags hade jag mycket kolhydrater att hämta energi ifrån till söndagens pass vilket resulterade i ett kul, bra pass men galen värk efteråt. Min kropp har inte riktigt resurser för bra återhämtning just nu. Men, tur och glad är jag för att det inte blev värre! Körde ben i tisdags istället och jag var väldigt otaggad så det gick inge bra alls men igår hade jag pass och energin var tillbaka. Idag ska jag köra ett styrkepass som fokuserar både på ben och rygg för att komma ikapp lite känner jag!

9 dagar kvar till debut och kroppen fortsätter att svara. Känner mig lätt som en fjäder, haha! Ådrorna på magen börjar bli väldigt synliga men där det behöver släppa lite till är baksida lår och rumpa. Snart går jag in på tömningsvecka så får se om det släpper då. Det är ju bara en tävling som ska ge mig lite erfarenhet detta och det är egentligen på Tyngre den 15:e april som jag ska vara klar så om det inte hinner släppa så är det ju ingen fara. Men det känns väldigt bra att snart vara i mål formmässigt, så ska jag bara se till att hålla detta i några veckor.

Det ska bil så jääävla skönt att få gå upp igen sen. Just nu känner jag verkligen att jag har noll energi. Min kropp och mitt psyke har inte ork till något annat än precis det jag måste. Träna, fixa matlådor, plugga. Och det är inte med stor marginal direkt. Nästa vecka har jag mattetenta och jag hoppas verkligen att jag klarar av att hålla fokus..

Kommentera

