Går mot målet

Några dagar nu har jag känt att det är rent förjävligt allting. Jag börjar inse att jag inte är så taggad på själva tävlingen. Haha! Sjukt nog så har det ju bara handlat om att se om jag pallar komma ner till denna formen, och jag är snart i mål. Men vet ni vad jag kan berätta? Det är inte värt det. Jag väger hellre 10 kg extra och njuter av livet. Jag tänker självklart inte ge upp nu. Jag ska upp på scenen och visa vad jag åstadkommit och vem vet, jag kanske blir helfrälst? Men anledningen till att det varit så jobbigt för mig sista tiden är nog just för att själva scnenen inte är målet för mig. 

Men idag körde jag enligt schemat ”ett lugnt pumppass för ben”. Det var så mycket lättare för psyket när det stod att det fick vara lugnt. Även om jag inte körde tunga vikter så kändes det bättre än på länge! Det var roligare att träna och jag fick bättre kontakt. Skönt! Nu är det bara cardio kvar för dagen. Det är nu 60 min och igår tog jag en långpromenad med pappa vilket var väldigt skönt. Men idag blir det nog en träff med crosstrainern igen. 

Nu blir det matteplugg för hela slanten!


Här har ni en kropp som i första anblick kan se sjukt vältränat och stark ut (ja nu får jag vara självgod) men sanningen är inte lika välmående. Alldeles för låg fettprocent för en tjej. Ständigt trött och lättirriterad. Det är absolut inget att sikta på som en året runt-form! Det kan bli nakenchock här med jag vill verklgen trycka på hur osunt det här är! 

Kommentera

