Nu är vi på väg

Hej på er. Hoppas allt är bra och att ni har något roligt planerat i påsk! 

Själv sitter jag just nu på väg upp till Stockholm. Sista heldagen på tävlingsdiet idag och det känns så otroligt skönt! Formen känns bra. Vi har lyckats vässa den ännu mer sedan förra tävlingen. 😄Känner mig så sjukt smal och osund nu. Men det är ju så med den här sporten. Dagen vi ställer oss på scenen och ska se som mest fit ut är i själva verket dagen då vi är som svagast. Utan färg och allt glitter tycker jag faktiskt inte ens det är fint, men bjuder på en bild av dagsformen ändå!

Det jag vill att ni tänker på är att sista veckan gör man en vätsketömning och även salttömning vilket gör att flera kilo släpper bara i form av vätska. Magrutorna och så tydliga benmuskler syns alltså knappt förrän sista veckan. Och ”försvinner” snabbt när man börjar dricka och äta salt igen. Vi tjejer bör ligga mellan 18-25% fett för att våra kroppar ska må bra och jag har gått ner ytterligare sedan jag mätte mig på en inbody våg. Tippar på att jag ligger runt 13% nu. Kanske strax under. Så detta ÄR ingen sund form och efter morgondagens tävling kommer mina muskler behöva gömma sig igen under både fett och vatten för att min kropp ska fungera normalt. Kvinnor behöver mer fett än män och hur trevligt det än är att se sina magrutor så måste man acceptera att det inte är sunt. Mitt fett lägger sig mest under rumpan, kring höft och lår. Det är nu i slutet av dieten som det börjat släppa där så för min del är det bara att acceptera att det också är där mina första fettprocent kommer komma tillbaka.🙂

Men satan vad jag kommer kunna bygga starkare muskler igen! Träningen kommer bli så kul och på söndag ska jag baka nyttiga kakor!! Glad påsk på er!💗

Kommentera

