Lax, potatis och romsås

Idag körde jag mitt första benpass efter tävlingen. Det var så gött och jag fick grym kontakt. Har verkligen en helt annan energi både till vardagsaktiviteter och till gymmet. Fokus detta året kommer bli mycket baksida lår och rumpa för att slå min fysik till nästa tävling. Självklart ska jag utveckla muskelaturen över hela kroppen men det kommer vara fokus. Är så motiverad!

Till middag ikväll åt vi lax. Det är ju så underbart gott! Till laxen åt vi kokt potatis och romsås. Jag gör min romsås på kvarg för att få mindre kalorier och mer protein. Så himla enkelt sätt att spara in på kalorier utan att behöva förändra smaken! 🙂

Receptet har ni här:

1/2 rödlök
Ca 50 g kvarg
0,5 dl vatten
1/2-1 liten burk rom
Lite citronsaft efter smak
Salt & pepparmix efter smak

Finhacka löken och lägg i en skål. Blanda ner alla ingredienserna. Tillsätt kvarg eller vatten till du får önskad konsistens. Citron, salt och pepparmix efter smak! Superlätt och supergott! 🙂 

 

Kommentera

