Valborg

Hej på er!

Hoppas allt är bra och att ni haft en fin valborgshelg. Det har jag! Jag har bott hemma hos pappa hela helgen och min bror har varit hemma på besök då han fyllt år. Så på fredag morgon kikstartade vi helgen med brunch. Jag gjorde mina nyttiga kvargscones (vi är träningsgalna hela bunten så sånt här gillar vi- äta och träna!) och så hade vi massa god frukt till. Jag bakade också en cheesecake av bland annat barebells hasselnötskräm. Den var såå god! Lägger upp receptet i veckan. Kan man inte vänta så finns det på instagram. 😉

I lördags var själva dagen då brorsan fyllde år och efter ett gött bröst/axelpass med pappa köpte vi hem proteinglass från både add. icecream och ProPud. Hade inte smakat ProPuds glass innan men den var god! Tycker dock inte att den slår add. icecream. Konsistensen är mer lik glass och bitarna i add icecream är ju drömmiga! Men, helt klart godkänt får ProPud! De är ju lite billigare så man får väl välja lite vad man känner för. Vi köpte också lite bär och frukt och proteinpannkakorna från MM Sport hade vi hemma. Vilken jäkla lunch!! Ni ser ju bara. Det var precis lika gott som det ser ut. Helt otroligt att det är nyttigt!

Proteinpannkakorna hittar ni här.

 

Igår hängde jag på backintervaller. Pappa körde bort oss till en backe som han mätt ut är exakt en km och det går brant uppför HELA vägen. Fyra gånger skulle vi springa upp. Fyfaaan vad jobbigt det var! 1 km är helt sjukt jobbigt att springa intervaller på. Det är galet långt, haha! Men det gick och man mår ju så bra efteråt! Kunde unna mig ett valborgsfirande med gott samvete sedan! Blev vin och taco med barndomsvän och sedan ut på stan för att träffa fler goa vänner! Nu checkar jag ut från fridagarna och kör lite mer kostschema igen!

 

 

 

Kommentera

