Barebells cheesecake

Oj oj oj, denna veckan har sprungit lite snabbare än vad jag hängt med. Den har varit fullspäckad med goa träningspass, schemaskrivning, plugg och BAKNING. Så underbart. Vädret har inte gjort det sämre heller! Ni som följer mig på instagram har kunnat se recepten där men här tänkte jag börja med att lägga ut receptet på cheesecaken jag gjorde förra helgen när min bror var hemma och hälsade på. Har inte fått in bilderna från kameran än dock så mobilbilder får duga!😊

Botten:

2 dl havregryn malt till ett mjöl
1 dl kokosmjöl
1,5 dl kokos
4 msk stevia
6 ägg
1 kapsyl vaniljextrakt

Topping:

300 g kvarg
175g Philadelphia valfri fetthalt
2 äggvitor
2 msk kakao
1 msk stevia
1/2 tsk salt
100 g barebells hasselnötskräm (eller mer..!😏)

Gör såhär: Ställ ugnen på 175 grader. Jag hade en ganska stor form. Till en lite mindre (ca 18 cm i diameter) kan du halvera ingredienserna till bottenlagret. Blanda först i ordning bottendegen. Tryck ut i formen så det täcker botten (ca 1 cm tjock). Blanda ihop toppingen och häll över. In i ugnen (175 grader) i 30 min. Låt svalna och ställ in i kylen i några timmar innan servering. Den ska vara kall! Toppa med lite kokos och krossade nötter! 

Kommentera

