Kall kladdkaka med barebells

Hej, vänner!

Min nya kurs är i full gång och jag ligger i fas. Skönt! Idag har jag en ledig förmiddag och sedan ska jag åka och jobba en stund. Ikväll kör jag cykel 45 activio på Nordic Wellness så jag tar vila från styrketräningen idag.

Senaste tiden har jag bakat ganska mycket. Så kul! Recepten har kommit upp på instagram men jag ligger lite efter här, men nu kommer receptet på en kladdig kladdkaka gjord på bönor och barebellsprodukter. Oftast när man bakar med bönor blir det godare ju längre den får stå till sig i kylen så jag rekommenderar minst över natten. Sen kan du ta stora bitar med gott samvete. 🙂

 

Här är receptet:

230 g vita bönor
2 ägg
1 barebells proteinpudding choklad
3 msk stevia
2 msk kakao
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver
1 msk mandelmjöl
2 valfria barbells bars

Gör så här:

Ställ ugnen på 175 grader. Mixa bönorna så det blir en slät kräm. Tillsätt ägg och mixa slätt. I med resten av ingredienserna. Skär två barebells bar i småbitar och rör ner sist. Häll ner i en form med avtagbara kanter. In i ugnen 20 minuter. Ta ut, låt svalna och ställ i kylen några timmar eller över natten. Jag serverade med en halvfryst barebells proteinpudding kokos men det går ju att variera! Kanske lite vaniljkvarg eller varför inte lite grädde?

DSC_0454

Kommentera

