Chokladbollens dag – nyttiga chokladbollar såklart!

Hej, kära ni!

Idag är det 11:e maj, chokladbollens dag! Jag hade faktiskt ingen koll på det förrän jag såg det på instagram för en liten stund sedan. Jag var i full gång med att experimentera fram nyttiga maränger när jag såg det. Jag har precis satt in dom i ugnen igen efter att jag tog ut dem och lät dem svalna (miss). Trodde de skulle stelna lite till då, men nejdå. Så får se hur det blir nu när jag sätter in dem igen, annars är det bara att göra om och göra rätt! Låta dem stå inne längre från början, för visst tror jag nog att jag har något på gång! 😀

 

I alla fall, när jag såg att det var chokladbollens dag var ju mellanmålet givet – chokladbollar! Så nu har jag slängt ihop några proteinrika chokladbollar som är enkla, nyttiga, och proteinrika! Perfekt en dag som denna 😉 Det blir bra energi till kvällens benpass.

Recept: 

150 g minikeso
1 dl body science whey double rich chocolate
1,5 dl havregryn
2 tsk kakao
2 msk kaffe
2-3 droppar stevia eller 1 msk stevia strö
Kokos att rulla dem i

Gör såhär:
Mixa keson slät. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda väl. Forma till små bollar och rulla i kokos. Låt stå i kylen och gotta till sig i minst 30 min (de är goda innan också, men behöver stelna till sig lite och blir ännu godare om de får stå!)… Ät och njut!  

Kommentera

