Hårda choklad/kolakakor

Hej på er!

Veckorna går och jag tränar på med 100% träningsglädje. Underbart! Hittat min balans efter tävlingen och det känns riktigt skönt. Idag gjorde jag äntligen ett lyckat recept på hårda kakor! Efter x antal försök att få till dem, haha! Nu ska jag snart åka in till skolan och ikväll står cykel 45 på schemat.

Här har ni receptet!

Recept:

2 dl havregryn (malt till ett mjöl)
1 msk body science whey salted caramel
1 krsm bikarbonat
2 msk stevia
2 msk mjölk
1 msk kokosolja
1 ägg
1/2 hackad steviasötad choklad

 

Gör så här: Ställ ugnen på 180 grader. Mixa havregrynen till ett mjöl med en stavmixer. Blanda alla torra ingredienser (även hackad choklad) och tillsätt sedan de blöta. Av degen formar du 8 små bollar som du lägger på en plåt. Tryck ut dem lite (de kommer ej ändra form sedan) och ställ in i ugnen i 8 min. Ta ut och låt svalna. 

 

DSC_0475

Kommentera

