Proteinkakor

Hej på er!

Idag startade jag dagen med ett cykelpass. Så himla gött att kickstarta dagen innan frukost och sedan avnjuta den i lugn och ro. Om en stund blir det tillbaka till gymmet för pass nr 2- nämligen rygg!

Egentligen ska jag ju försöka att inte köra så mycket cardio nu under min off-season men mitt eget pass+ några vickpass kan jag allt klämma in. Allt för att må bra! 😀

Här kommer ett recept på några enkla proteinkakor som jag precis rörde ihop. Smak av choklad och lite krossade torkade bananer!

2 dl havregryn (malt till ett mjöl)
1/2 dl whey double rich chocolate
2 msk stevia
1 krm bikarbonat
1 msk kokosolja
1 msk agave
3 msk mjölk

Gör så här: Ställ ugnen på 180 grader. Rör ihop alla torra ingredienser. Krossa lite torkade bananer med händerna och en näve nötter. Tillsätt de blöta ingredienserna. Degen blir ganska torr och smulig. Forma till småkakor och lägg på bakplåtspapper. Kör i ugnen 8 min. Ta ut och låt svalna. 

Kommentera

