Proteinwraps

Senaste tiden har jag varit noga med att föra träningsdagbok. Det har varit en sån där grej som jag tänkt länge men aldrig riktigt tagit tag i. Men efter min debut i våras fick träningslusten en extra skjuts och viljan att utvecklas blev ännu starkare så jag började med det då. Det har verkligen gett resultat!! Jag har varit noga med att köra 3-4 set och göra x antal reps på samma vikt. Det är så lätt att man bara vill slänga på mer vikt och göra en 8:a, en 4:a, en 1:a osv men nu har jag verkligen varit strikt med det. Jag har även fokuserat på vilan, minst 2 minuter mellan seten för att verkligen få energi till nästa set – – och vilka resultat detta har gett! Träningen är så sjukt rolig och givande nu. Jag älskar dom långa passen på gymmet!

För ett tag sedan beställde jag hem bakprotein från MM Sport. Det är naturellt i smaken och man kan ersätta lite av mjölet i bakningen med detta. Jag har inte hunnit baka så mycket med det än men detta är ett recept jag vill dela med mig av- proteinwraps! Wraps är ju så himla smidigt att ha med och framförallt såå gott! Ännu har jag inte testat, men dessa kan du absolut ha som tortillabröd till tacosen för lite extra protein.

Recept:

1 dl havregryn (malt till ett mjöl)
1/2 dl body science whey bakprotein
1 tsk fiberhusk
1 ägg
0,5-1 dl vatten
1 krm salt

Mixa alla ingredienser med en stavmixer eller vispa det slätt. Häll smeten i en stekpanna precis som om du steker pannkakor (jag använder en stekpanna där stekfett ej behövs) och stek några minuter på varje sida. Fyll med vad du vill och ät! 😀 

 

Kommentera

